پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

وضع لایک خور وبلاگتون چگونه است؟

سایتهایی مثل گودر (reader.google.com) این امکان را به شما می دهند تا آخرین مطالب وبلاگها و سایتها را از طریق فید آر اس اس (RSS) یا اتم (Atom) آنها پیگیری کنید. فید یا خوراک همان آدرس آر اس اس یا اتم است که شما آن فید را مشترک (subscribe) می شوید تا بتوانید آخرین مطالب وبلاگ را به طور خودکار دریافت کنید.

تعداد مشترکین فید یکی از راه های ارزیابی تعداد مخاطبین یک وبلاگ است. (در کنار تعداد بازدید و تعداد نظرات و حتی تعداد لایکها)

بر اساس محاسبات من یک وبلاگ میهن بلاگ که دامنه آی آر (.IR) هم داشته باشد چیزی حدود 32 فید خواهد داشت! (مثلا وجود یا نبود علامت / در انتهای آدرس و یا وجود www در ابتدای آدرس هر یک تعداد فیدهای ممکن را دوبرابر می کند.) یعنی برای به دست آوردن تعداد کسانی که این وبلاگ را دنبال می کنند و مشترک آن هستند باید مجموع مشترکین 32 فید را حساب کنیم!

برای مثال به تعداد مشترکین من در برخی از فیدهای زیر (به نقل از سایت لایک خور در صبح هشتم مرداد89. آمار واقعی معمولا کمی بیشتر است.) توجه کنید:

ادرس فید

تعداد مشترکین

http://www.pavaraqi.mihanblog.com/post/rss/

48

http://pavaraqi.mihanblog.com/post/rss/

30

http://pavaraqi.mihanblog.com/post/atom/

87

http://pavaraqi.ir/post/rss

15

http://www.pavaraqi.ir/post/rss/

13

http://www.pavaraqi.mihanblog.com/post/atom/

4

جمع این 6 فید پرخواننده تر

197

 

شما اگر مشترک وبلاگ من در گودر هستید، با کلیک روی عنوان وبلاگ من در قسمت subscirbes  و سپس کلیک بر روی show details  در قسمت بالا راست می توانید ببینید که کدام یکی از فیدها را مشترک شده اید و چند نفر دیگر مانند شما این فید را مشترک هستند.

پیشنهاد من این است که شما فید اصلی وبلاگ من یعنی http://pavaraqi.ir/post/rss   را مشترک شوید. با این کار می توانید دقیقتر ببینید  چه افراد دیگری از کدام مطلب من خوششان آمده (like) و یا آن را برای دیگران فرستاده اند (share). این سوال حدود 10 ماه برایم مطرح بود که چطور برخی مطالبی که خودم آن را لایک زده ام در گودر دوستم، لایک نخورده است! یا تعداد و افراد شیر کننده آن متفاوت است! اگر همه یک فید را مشترک شوند، خود به خود این مشکل حل می شود.

خدمات سایت لایک خور:

عکس پروفایل گوگل من

پرطرفدار ترین (محبوبترین) کاربران فارسی گودر و نیز پرطرفداران وبلاگها و سایتهای فارسی را نشان می دهد. (من را در صفحه پرطرفدارترین کاربران در لایک خور، در رتبه بیست و یکم می بینید. البته آمار گودر برای فالو کنندگان من در گودر حدود 400 نفری بیشتر از آماری است که آنجا درج شده! به عکس توجه کنید.) در سایدبار وبلاگ پاورقی، بعد از آمار سایت می توانید تعداد لایکهای فیدهای برتر (ونه همه فیدها) وبلاگ من به همراه تعداد مشترکین (طبق آمار لایک خور) را ببینید. تعداد مشترکین 6 فید برتر من 193 (رتبه 475 در میان پرخواننده ترین سایتها و وبلاگهای فارسی) و تعداد لایکهای این 6 فید 7453 (رتبه 69 در میان محبوبترین سایتها و وبلاگهای فارسی) است.  فیدهایی از وبلاگ من که کمتر از 100 لایک داشته باشند اصلا محاسبه نمی شوند. (این بخش آمار مربوط به روز شش مرداد است که طبیعتا تغییر می کند.)

وبلاگ من تاکنون 254 مطلب دارد. بنابر یک محاسبه ساده تعداد لایک برای هر مطلب وبلاگ من برابر است با 29/3 لایک. نترس بگو سی لایک! (البته لایکخور در این محاسبه ساده دچار اشتباهی شده است که توضیح می دهم.) خب، با وضع فعلی که فیدها پراکنده اند، مجموع لایکهای یک مطلب از یک فید به سختی به 30 تا می رسد! با این حال، رتبه میانگین لایک در مطلب من در لایک خور رتبه 357 است که رتبه کلی من در سایت لایک خور 167 است.

(البته باید توجه داشت وبلاگ من حدود 10 ماه قبل به گودر اضافه شد و آن هنگام حجم عظیمی از مطالب نوشته شده بودند که از فرصت شیر شدن در گودر بی نصیب ماندند.)

سایت لایک خور، سایت خوبی است اما یک مشکل دارد و آن این که تعداد مطالب وبلاگ را درست نمی تواند محاسبه کند. با توجه به این که مطالب میهن بلاگ در گودر تقریبا سه یا 5 بار به روز می شوند، لایک خور هم مطالب را چند برابر محاسبه می کند؛ که این موضوع در میانگین لایکهای هر مطلب اثر منفی می گذارد. (ما هر مطلب را نهایتا یک بار share می کنیم.)

پیشنهاد می کنم شما هم فیدهای مختلفتان را در لایکخور ثبت کنید (+) تا اطلاعات کاملتری از تعداد مخاطبین وبلاگتون داشته باشید. (البته شاید قبل شما، دوست خوبتون این کار رو انجام داده باشه!)

یک گلایه یا سوال یا ابهام:

در گودر، باید کمترshare  کنید (مثلا روزی 10 تا)؛ اما لایک زدن که محدودیتی ندارد! هر چه که خوشتان آمد، احساس کردید حرف شماست، از جبهه شماست، لایک بزنید! واقعا تعجب می کنم با وجود حدود 200 مشترک گودری وبلاگم، متوسط واقعی لایک به هر مطلب من حدود 30 لایک باشد! به نظر شما متوسط170 نفر دیگر چرا لایک نمی زنند؟ (البته این گلایه، خاص من نیست. تعداد کم لایکها نسبت به مشترکین در همه وبلاگها (چه این طرفی چه آن طرفی، چه بدون طرف) تقریبا این گونه است.)


۹۹/۰۹/۲۴
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی