پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

1- چند روز اردوی جنوب بودم. دسترسی مناسبی به اینترنت نداشتم.
2- شماره 58 ماهنامه حیات در 76 صفحه به قیمت 1500 تومان منتشر شد. نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در این شماره 7 پرونده دارد. برای مشترکان، تخفیف و هدایای ویژه ای در نظر گرفته شده است. (مشترک شوید.)
پرونده مجموعه اندیشه ورز با یادداشتهایی در حوزه دین، اندیشه و علوم انسانی اولین بخش مجله است. مجموعه اندیشه ورز که برابر پیشنهادی امام خامنه ای (برای اتاق فکر) است شامل یادداشتهایی در حوزه های میان رشته ای علوم انسانی اسلامی (حقوق، علوم سیاسی، فرهنگ و هنر و فلسفه) است.
دومین پرونده، پرونده جهان اسلام است. موضوع پرونده جهان اسلام شماره 58، بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی است و با یادداشتهایی به قلم مهندس جواد مادرشاهی، محمدمهدی دلگرم، وحید کرایلی، داریوش درویشی، محمد سلیمانی و ... همراهی شده است.
پرونده سوم، با عنوان سیاست، شامل یادداشتهای سیاسی روز درباره موضوعاتی چون سیر سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل، انتخابات، تخلف اقتصادی، ساکتان فتنه و ... است. مجید بذرافکن، محمدجبارپور، مهدی انتظاری، محمدحسین سرآبادانی تفرشی و ... در این بخش یادداشت نوشته اند.
پرونده ویژه این ماه، به شاخصهای خط امام اختصاص دارد. چند یادداشت، خاطره، مصاحبه با حجت الاسلام استاد علی جعفری، استاد عطاء الله بیگدلی، متن ادبی از محمد رستم پور و .... از جمله بخشهای پرونده ویژه این ماه اند.
پرونده پنجم، بین الملل نام دارد. پرونده ویژه بین الملل با عنوان سره و ناسره به تقابل ایران و ترکیه، دوپدرخوانده اسلام ناب پرداخته است. چند یادداشت، گزارش از دیدار با سفیر ترکیه در تهران و ... از بخشهای این پرونده ویژه است.
پرونده ششم، پایداری نام دارد و به برکات جنگ پرداخته است. انتشار یادداشت کمتر خوانده از یک دانشجوی شهید امام صادقی، مرور اندیشه امام به همراه چند یادداشت دیگر از دیگر بخشهای سرویس پایداری است.
پرونده آخر، پرونده ادبیات است. پرونده ادبیات این شماره، به آثار ادبی دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام اختصاص یافته است. دو داستان کوتاه، اشعار خوانده شده 4 شاعر دانشجوی دانشگاه در محضر امام خامنه ای (رمضان امسال) و بررسی رمان تازه منتشر شده (پاییز 1390) آقای مرتضی انصاری درباره نقد علوم انسانی در ایران از بخشهای پرونده ادبیات شماره 58 اند.
طرح جلد این شماره به تصویر کتاب «آسمان شیشه ای نیست» اختصاص یافته است. این کتاب، اولین رمانی است که توسط یک دانشجوی دانشگاه امام صادق علیه السلام (در حال حاضر، دانشجوی ارشد فرهنگ و ارتباطات) نوشته شده است.
3-کتاب روایت کتاب روایت، جلد یکم، روایت آزاداندیشی، جستاری در کلام رهبر معظم انقلاب درباره کرسی های آزاداندیشی، اولین محصول تولیدی ماهنامه حیات در قالب کتاب هم منتشر شده است که برای مشترکان حیات به رایگان ارسال می شود. این کتاب فردا، در دانشگاه امام صادق و برخی دانشگاهها به فروش می رسد.
4- جزوه های فرهنگی  شماره یک و دو ماهنامه حیات (نگارش و آموزش روزنامه نگاری فشرده) هم روزهای شنبه و یکشنبه همزمان با فروش ماهنامه حیات، به فروش می رسد.
5- کتاب «سه دقیقه در مقتل گمنامی»، ضمیمه ماهنامه در شماره 59 هم منتشر شده است. این کتاب به دفاع مقدس و روایتگری آن اختصاص دارد.
6- کتاب رمان «آسمان شیشه ای نیست»  شنبه و یکشنبه، همزمان با شماره جدید ماهنامه حیات، با تخفیف ویژه به فروش می رسد. حیات به زودی نقد و بررسی این کتاب را برگزار خواهد کرد و پرونده ویژه ای برای آن خواهد رفت. منتظر یادداشتهای شما، حتی در یک جمله هستیم.
7- گفتنی ها زیاد است. دعا کنید. محتاج دعای خیر.

۹۹/۰۹/۲۵
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی