پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

حیات 64آن‌چه می‌خوانید یادداشت بعدالتحریر سردبیری ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات (+) در شماره فروردین (+) سال جاری است. کاری از قرارگاه نشریات حیات (+) بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام (+)

تای تمت

احمدی‌نژاد باید شهید شود

چند نکته درباره حیات، جبهه فرهنگی انقلاب و مسائل روز

هو الحی

1-     سلام بر شما! سال نو برای شما بهترین حال باشد، ان‌شاءالله.

2-     ...مطالب مجلات تحلیلی -برخلاف مجلات خبری- نمی‌سوزند، بلکه هر چه زمان بگذرد، ارزش تاریخی و پژوهشی بیش‌تری پیدا می‌کنند.

3-     در سالی که گذشت قرارگاه نشریات حیات، علاوه بر ماه‌نامه فرهنگی سیاسی و مجله داخلی «حیات‌خلوت» چند جزوه و کتاب را منتشر کرد. چند ویژه‌نامه در دست آماده‌سازی هم داریم. دعا کنید.

4-     سکون شیء موجب فساد آن است. ما همیشه در حال صیرورت هستیم. اصلا «موجیم که آسودگی ما عدم ماست». حیات «حیات» را خلاقیت  و شکستن وضع موجود پیوند دادیم. تحولات و پویایی بخش ثابت مجله بوده است و تلاش کرده‌ایم در هر شماره، بهتر شویم.

5-     طرح پایگاه مجازی مستقل نشریه (Hayat.BasijSU.ir)، مهر ماه نوشته شد. اما هنوز هفت شهر عشق را عطار رفت، ما هنوز اندر خم یک وبلاگیم! بخشهای مختلف مجله اکنون برای خود یک وبلاگ مستقل دارند. مطالب شماره‌ها به تدریج در اینترنت قابل‌دست‌رسی‌تر می‌شوند. لینک وبلاگ‌های زیرمجموعه حیات را در HayatMag.ir ببینید.

6-     مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اجتماعی خود به ویژه در 22 بهمن و انتخابات مجلس نهم بسیار هوشمندانه بود. رشد فهم سیاسی مردم در این انتخابات مشهود بود. نظام اسلامی بیش از هر چیز با این پیروزی‌های هوشمندانه بیمه می‌شود.

7-     تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی. این‌‌‌ها شعارهای جدیدی نیستند، اهمیت جدیدی پیدا کرده‌اند. با توجه به این که خدای کربلای پنج، خدای طبس، خدای دوازده اسفند هنوز زنده است، بسیجیان امام خامنه‌ای حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی را به رخ دشمنان قسم‌خورده خواهند کشید. می‌گویید نه، وعده ما سخن‌رانی رهبری در روز اول سال 1392 سال آینده، گزارش از اقتصاد مقاومتی مردم پایدار ایران.

8-     این شعارها برای اقتصاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی معنی‌دار است. حمایت مادی و معنوی از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی امسال بیش از سالیان گذشته اهمیت یافته است. شما چه می‌کنید؟ یک پیشنهاد: امسال، حتی یک تماشای یک فیلم ارزشی را در سینماهای کشور از دست ندهید. «قلاده‌های طلا» روی پرده است. امسال، کتاب‌های بیش‌تری بخرید و بخوانید. همین‌طور سی.دی و نرم‌افراز. اگر مشترک هیچ مجله‌ای نیستید، شروع کنید. اگر مشترک هستید، مجلات بیش‌تری را مشترک شوید. چیزهایی که در راه خدا می‌دهید بر‌می‌گردد، چند برابر! اگر اطراف شما یک پروژه خودجوش فرهنگی در حال انجام است، کتاب‌خانه‌ای، مجله‌ای، بازی رایانه‌ای، چیزی...، حتما از تولید آن حمایت کنید. از فکر و سرمایه‌ای که در جهت منافع مردم ایران به کار افتاده است، حمایت کنید. خیلی ساده است!

9-     گرچه رگه‌های تفکر شهیدآوینی را در «حیات‌«های اخیر زیاد بود، اما اسم و عکسش رو کم‌تر کار کردیم. چند جمله از شهید آوینی را که در همین فروردین شهید شد، با هم بخوانیم: «تفکر ایرانی بلندمرتبه است هویت ایرانی را عین هویت اسلام می‌دانم و معتقدم تقربی که ما به دین پیدا کرده‌ایم به این هویت ملی وابسته است و اگر این هویت ایرانی و ملی نبود، این تقرب و این دین پیدا نمی‌شد.» شبیه همین جملات را رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد گفته است: «ایرانی بودن را عین انقلابی و حزب‌اللهی بودن می‌دانم.» کاری به محتوای این سخنان ندارم -وصادقانه بگویم که معنای آن‌ها را نمی‌فهمم و - اما نیک می‌دانم نادیده گرفتن خدمات دولت نهم و دهم (و به تبع آن، نادیده گرفتن خدمات انقلاب اسلامی) و ظلمی که رسانه‌ها به این خدمت‌رسانی‌ها می‌کنند، ظلم به نظام اسلامی است. چرا به خاطر بخشی از اعتقادات و عمل‌کرد یک فرد (و یا مجموعه‌اش)، چشم خود را بر وجوه مثبت او می‌بندیم؟ این‌‌قدر به تخریب دولت پرداختند که دکتر احمدی‌نژاد باید شهید شود، تا...

10-  یا علی مددی!

سردبیر

الاحقر حمید درویشی شاهکلایی

www.PavaraQi.ir

۹۹/۰۹/۲۶
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی