پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات

وب‌نوشت حمید درویشی شاهکلایی

پاورقی فرهنگ و ارتباطات
*حمید درویشی شاهکلایی، پژوهشگر و ویراستار
*متولد شیرگاه، سوادکوه شمالی مازندران (اصالتا از روستای شاهکلای لفور)

*طلبه و دانش‌آموخته دوره سوم کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دوره پنجم دکتری فرهنگ و ارتباطات همان دانشگاه (دوره شهید جاوید مرحمتی)
*اولین «رتبه یک» کنکور سراسری دکتری مجموعه علوم ارتباطات (1390).
*موسس قرارگاه نشریات حیات بسیج دانشجویی و سردبیر سابق ماه‌نامه فرهنگی سیاسی حیات، نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام، سال بیست و یکم و بیست و دوم.
*معاون سابق آموزش و معاون سابق ارتباطات مرکز آموزش‌های مجازی بسیج مستضعفین
*پژوهش‌گر برتر مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی (1394)
*با افتخارتر از همه: برادرزاده سردار سپاه اسلام، پاسدار شهید برزو درویشی شاهکلائی
حدیث‌های مسجد
  • ۹۴/۱۲/۲۴

    فرشته‌هان! با مسجدی‌ها کار دارند.

  • ۹۴/۱۰/۲۴

    ستاره‌های درخشان زمین برای آسمانی‌ها

  • ۹۲/۰۶/۲۲

    *هشدار داد: نماز همسایه مسجد جز در مسجد پذیرفته نیست...

    **یکی پرسید: اى امیر مومنان! همسایه مسجد کیست؟

    *فرمود: کسى که...

مطالب پیامکی
  • ۹۵/۰۱/۰۹
    افق بالاتر

    امسال توفیق خادمی شهدا در یادمان هویزه میسر نشد؛ 

    انشاءالله به زودی خادمی در آستان امام رضا؛ 

    یا حتی کربلا، کاظمین، نجف، سامرا؛ 

    و چه بسا سوریه و شام بلا؛

    و انشاءالله بقیع و مسجد الاقصی.

  • ۹۵/۰۱/۰۶
    دیر یا زود

    دیر یا زود، به مانند سه تیر 84 «مردی از جنس مردم» خواهد آمد و کام امت حزب الله شیرین خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    24

    دعا کنید با موفقیت زیارت با پای پیاده نصیب همه آرزومندان شود.

    حلال کنید!

  • ۹۲/۰۹/۲۵
    23

    اگر بطلبند، دوباره عازم عراقم، کافیست عصر شود.

  • ۹۲/۰۴/۰۷
    22
    فقط چند ساعت دیگه
    این جمع با صفا جمع میشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    21
    خدا رو شکر سیاحت ما در زیارت است
  • ۹۲/۰۴/۰۷
    20
    خلاصه اینکه:
    خدایا ما فقط همین خانواده رو داریم
    آخرین بارمون نشه...
  • ۹۲/۰۴/۰۲
    16
    زباله رو تو جاده ول نکن!
    جوان عراقی:.شهرداری جمع میکند!
  • ۹۲/۰۴/۰۱
    15
    جنت ما موکب است، مقصد ما کربلاست
طبقه‌بندی موضوعی مطالب
بایگانی
قفسه کتاب‌های من
پاورقی‌های فرهنگ و ارتباطات من
آخرین نظرات

از مطالبی که یه سال اخیر تو وبلاگ شروع کردم، بحث کتابخوانی و مطالعه بود. رویکردم هم تنها معرفی کوتاه و اجمالی کتب و احیانا مجلاتی بود که مطالعه کردم.

مطلب اول:سه راه حل مشکل ما

آقا بارها تو صحبت هاشون از وضعیت افتضاح مطالعه و کم مطالعه کردن ما ایرانی ها انزجار خودشون رو اعلام کردند. آدم واقعا متاثر می شود. ما امام صادقی ها و یه جور دیگه تر، ما دانشجوها خیلی کم مطالعه می کنیم. با این که کارمون مطالعه است. یاد حرفهای استاد ابراهیم فیاض افتادم. سر کلاس انسان شناسی (با کد 84معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق) بارها گفته بود: امق! (همان احمق با لهجه شیرازی دکتر فیاض!) برو بخون! حلیة المتقین، باب نکاح. همیشه حتی از استادهای بزرگ ایراد می گرفت که مطالعه نمی کنند. یه مشت امق دور هم نشسته اند...  کلی کتاب به ما معرفی کرد که بخونیم! یاد حرف امام صادق (ع) افتادم که ترم اول تو طرح شهید مقرری (ببخشید! شهید مطهری! یادم بندازیم بعدا توضیح بدم!) خوندیم: العالم بزمانه لایهجم علیه اللوابس. قصه اش همینه. عالم بزمان نیستیم. مطالعه نداریم. نتیجه اش همین می شود که نمی دانیم از کجا آمدیم و به کجا می رویم. بازی می خوریم. از ماهواره و اینترنت می ترسیم. این همه دانشگاه و دانشجو داریم، هیچ غلطی نمی کنند! ولی قدیم یه مدرسه نظامیه... بگذریم. استاد حسن رحیم پور ازغدی که به لطف پخش هفتگی سخنرانی هاش از شبکه اول، شهرت بیشتری دارد میگه: مشکل ما سه راه حل دارد: خواندن، خواندن و خواندن. البته از راه حل چهارمی می توان سخن گفت که آن هم خواندن است. مطالعه را به عنوان یک فریضه قطعی دربرنامه خود وارد کنید. من هم تصحیح می کنم: دربرنامه زندگی روزانه خود باید وارد کنید! تو جلد اول صحیفه امام میگه: اکنون مشغول تحصیل باشیم که از همه عبادات بزرگتر است ان کان القلب مخلصا. شوخی نیست! برای حسن ختام مقدمه هم بگم که آقا گفته: اسلام پرچمدارکتابخوانی است. تو مسلمونی؟ چقدر مطالعه داری؟ از خودت بپرس!

بعضی ها می گن چی بخونیم؟ عجب سوالی! هرچی رشتته! هرچی دوست داری! ولی طبیعیه که منابع مطمئن رو باید خوند. کتابهایی که ارزش خوندن رو داشته باشه. اگه بخوام یه سری کتاب عمومی معرفی کنم برای قشر اهل مطالعه، این کتاب ها رو پیشنهاد می دم که معمولا ارزش هدیه دادن هم دارند. البته هرکی با توجه به سطح خود مطالعه کنه!

کتابهای استاد مطهری، رضا امیرخانی، سید مهدی شجاعی، شهید بهشتی، محمدرضا حکیمی، عین صاد، آوینی، رحیم پور ازغدی، دفتر جریان شناسی معاصر، و. . .

می بینین که گستره جالبی از ادبیات تا فلسفه و تاریخ رو شامل می شه! در پستهای بعدی در جواب همه به ویژه اون امام صادقی هایی که فشار ساعات کلاسها رو مانع مطالعه کردن می دونن، کتابهایی که این اواخر مطالعه کردم، رو می نویسم، تا اونا معرفی شده باشند!

یه نکته مهم اینه که مهم ترین خوندنی که باید خونده شده، قرآنه! قرآن یعنی خوندنی! منابع اصلی برای هر کاری می تونه قرآن و نهج البلاغه باشه که در اوج مظلومیت و مهجوریتند! حتی ما امام صادقی ها قرآن و نهج البلاغه رو مهجور گذاشته ایم! پیشنهاد می کنم هر روز هر قدر که راحتید (ماتیسر) قرآن و نهج البلاغه بخونید و کلمات سخت قرآن را با روشهای فیش نویسی و حفظ لغت حفظ کنید. قرآن به شرح ابولفضل بهرامپور معنی کلمات سخت را هم داره و برای شروع مناسبه! (ماتیسر: آنقدر که آسان است؛ مقداری که هر مسلمان بایددر روز قرآن بخواند؛ حداقل آن در احادیث 10 آیه در شبانه روز است!)

 

مطلب دوم:
گفته بودم که می خوام هم کتاب معرفی کنیم و هم به امام صادقی ها بگم که فرصت مطالعه هست. البته فرض من اینه که آدم معتدل المطالعه ای هستم! خیلی ها هستند که خوره کتابند و چند برابر من کتاب می خونن. حتی در ایام میان ترم هم حجم قابل توجهی مطالعه جانبی می کنند.

چند نکته: 1- معرفی این نکته دلیل بر بی عیب بودن این کتابها و تایید همه مطالب آنها نیست. 2-خیلی از این کتابها رو زودتر باید می خوندم. 3- خودتون با فنون مطالعه آشنا بشین! 4- نگاه انتقادی رو فراموش نکین. شما قرار نیست هرچی نویسنده می گه رو بپذیرین. شاید اشتباه کنه! 5- منتظر نظر و انتقادها و پیشنهاد ها هستم. 6- شما (فرق نمی کنه که هستی: استاد، دانشجو، نویسنده، اهل مطالعه، یا بیکار بیعار فلان! فرق نمی کنه منو میشناسی یا نه!) جای چه جور کتابی رو خالی می بینی؟ به من یا خواننده ها کتاب معرفی کنین. منتظر کتابهای معرفی شده هستم. یه جریان معرفی کتاب؟ کتابهای معرفی شما رو تو متن وبلاگ می ذارم، ان شاءالله. ترجیحا عنوان کتاب، نویسنده،و انتشارات رو هم بنویسین!

و اما کتابهایی که دی 86 خواندم:

1-                 غربزدگی، کتاب معروف جلال آل احمد. جلالی که عوض شده. کتابهای جلال تو کد 84 معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) از محبوبیت خاصی برخورداره. سر کلاسها معمولا مطالعه می شه. البته من این کار رو نمی کنم!

2-                 نشت نشا از رضا امیر خانی. درباره پدیده موسوم به فرار مغزها یا مهاجرت نخبگان که نویسنده با شاهدهای خوبی، موضوع را به بحث می ذاره و به چالش می کشونه. بخونیدش! کمه و زود تموم می شه. رضا امیر خانی که معرف حضور هست؟ صاحب رمان پر فروش «من او»، «از به» و ... .

3-                 یاد ایام1، خاطرات یک رزمنده به نام حمید دولت آبادی از دفاع مقدس و عملیاتها. البته آفت کتابهای دفاع مقدس همون طوری که مقام معظم رهبری اشاره کرده اند اینه که فقط از لشکر 27 محمد رسول الله می نویسن و اسمی از بقیه نیست یا فقط مسخره می شن! در صورتی که مطمئنا رشادتهای بقیه لشکرها و حتی ارتش حداقل ارزش کتاب شدن رو داره.

4-                 حجامت: دکتر محمد عزیزخانی. کم حجمه و زود تموم می شه. اگه به طب اسلامی علاقه مندید، می تونین بخونین!

5-                 تغذیه اسلامی: دکتر محمد عزیز خانی. کوتاه و خواندنی. البته نمی دونم تا حد به مطالب چنین کتابهایی می شه اعتماد کرد و واقعا اونا رو اسلامی دونست! آخه نویسنده اش مگه چقدر حدیث شناسی بلده؟

6-                 همیشه آفتاب. کتابچه ای خلاصه درباره امام زمان.

7-                 جایگاه هنر اسلامی در جامعه نوین: علیرضا نوروزی طلب/ انتشارات سوره مهر

8-                 آسیب شناسی نقد هنری: دکتر مرتضی گودرزی دیباج/ انتشارات سوره مهر

9-                 افلاکیان زمین5، محمد علی رجایی: محمد حسین عباسی ولدی/ نشر شاهد. همیشه مطالعه سرگذشت بزرگان شیرین و درس آموز است.

10-             هنر دینی، یک سوال و دغدغه های ناپیدا: مرتضی گودرزی دیباج/ انتشارات سوره مهر

11-             ندای آسمانی غدیر: محمد باقر انصاری/ انتشارات تک.

12-            از رنجی که می بریم: جلال آل احمد/ انشتارات معین. مجموعه چند داستان از تاریکی ها و رنجی که می بریم، مربوط به دوران ستم شاهی.

13-             البراهین الاثنا عشر علی وجود الامام الثانی عشر جلد اول: آیت الله سید طیب موسوی جزائری/ انتشارات دارالکتاب قم. 367 ص. به زبان عربی به اقامه 12 دلیل عقلی و نقلی بر وجود امام زمان می پردازد. نویسنده زمانی امام جمعه لاهور بوده و در قم موسسه پژوهشی علوم آل محمد را تاسیس کرده. ترجمه، خلاصه و نقد این کتاب وظیفه ای بود که استاد سید مجتبی عزیزی، استاد درس مهدویت بر عهده ام گذاشته بودند.

14-            گنج کویر، دکتر شهید محمد رضا باهنر: ستاد یادواره سرداران و 7000 شهید کرمان. کوتاه و خلاصه در 43 ص. هر صفحه یک عکس!

15-             5 جلد از کتابچه های نی نوا که هر کتاب به یک روز از دهه اول محرم اختصاص داشت. کاری از فرهنگی هنری شهرداری تهران.

و شانزدهمی: انسان شناسی: فیلیپ کنراد کتاک؛ ترجمه محسن ثلاثی/ انتشارات علمی. حدود 900 ص که مطالعه اش سه ماه طول کشید! روزی چند صفحه با خط کشیدن زیر جاهای مهم و جالب! کتاب جالبیه. فکر می کنم همه هم رشته ای هام، و رشته های مشابه باید بخونن. بچه های رشته های بی ربط هم از این کتاب خوشش اومد! (اونو تو اتاق مطالعه خوابگاه (بلوک) گذاشته بودم و کتابهای اونجا رو همه مطالعه می کنند! )

 

مطلب سوم:

هدف روشنه؟ : 1- چند تا کتاب معرفی بشن. 2- علیرغم همه مشکلات می شه مطالعه کرد.

نکته: شما هم کتاب معرفی کنین!

1-                 آخرین شب در خرمشهر، خاطرات سرهنگ عراقی کامل جابر: ترجمه فاتن سبز پوش/ انتشارات سوره مهر: 79 ص. ادبیات دفاع مقدس همیشه آموزنده و سرگرم کننده است. زنده نگهداشتن یاد شهدا هم کمتر از شهادت نیست. همه رو همیشه به مطالعه ادب پایداری توصیه می کنم. من کی باشم؟ آقا توصیه کردند! (چه راحت می شه از آقا خرج کرد! به اینا می گن مظلومیت!) امدادهای الهی همیشه تو جبهه ها بوده یا نبوده؟! از نگاه دشمن چه طور؟ می گن اونا امام زمان رو میون رزمنده های ما می دیدن. خودتون مطالعه کنین تا ببینین حقیقت چی بوده!

2-                 مجله امتداد/ش 24. ویژه راهیان نور، فرهنگ، هنر و ادبیات مقاومت. کاری از بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، ستاد مرکزی راهیان نور.  از معدود مجلاتی که مشترکم و هر ماه می خونم. امتداد سنگر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. اگه مشترک نیستید، مشترک بشین و اشتراکش رو هدیه هم بدین. برای عموم مناسبه. اگه عیدی می خواید بدید بس نیست از این کارا بکنین. تاثیر بیشتری داره. اشتراک یکساله 3600 تومان. به دوستای دانشگاهی یا قدیمی مدرسه ای و محله ای... . فکر کنم چون از طرف دوستشه حتما بخونه! هر شماره 48 ص. شعر، داستان، مقاله و مصاحبه و... . چند ساعت از هر ماه رو تو جبهه ها و با شهدا بگذرونیم.

3-                 گردان 4 نفره. رمانی از احمد دهقان برای نوجوانان/ انتشارات سوره مهر: 92 ص. احمد دهقان که اواخر جنگ فرمانده ی دسته و معاون گروهانی در لشکر 27 محمد رسول الله می شود. همو که داستان من قاتل پسرتان هستم را نوشت و فیلم مزخرف پاداش سکوت (با بازی پرویز پرستویی درباره دفاع مقدس) بر اساس آن ساخته شد. نویسنده معروف دفاع مقدس. احمد دهقان صاحب کتاب روزهای آخر. کتاب معروفتر؟ سفر به گرای 270 درجه که به انگلیسی هم ترجمه شده. رمان طعم زندگی؟ اگه هنوز هم اسمش براتون نا آشناست، کمی متاسفم! گفتم رمان! باز هم از آقا خرج کنیم که تو صحبتهاشون تاکید خاصی بر رمان نویسی داشتن!

4-                  نشریه شمیم یار! نشریه داخلی جلسه اباصالح المهدی شهرضا! فعلا احتیاط کنین!

5-                 حکایتهایی از زندگی امام موسی کاظم: حسین حاجیلو. از سری کتابهای همشهری که پنج شنبه ها همراه روزنامه همشهری توزیع می شه. خوندن داستانهایی درباره ائمه به امام شناسی و ولایت شناسی می تونه کمک کنه. به نظر من آخرش می فهمین که چقدر ولایت مظلومه! اگه نفهمیدید، هر کسی به اندازه سطح خودش بر داشت می کنه! کتاب همشهری کوتاه است و خلاصه. حجم قابل توجهی از اطلاعات رو به شما می ده. البته شاید فرصت فکر و تحلیل کافی بهتون نده.

6-                 توحید مفضل یا شگفتی های آفرینش از زبان امام صادق (ع)، ترجمه نجفعلی میرزایی، فرهنگ نویس معاصر/ انتشارات هجرت قم:171 ص. آنچه امام به شاگردش مفضل تعلیم داده تا ... . علم نزد امام است. می گید، نه این کتاب رو بخونین. لحظه به لحظه شگفت زده می شین! امام شما را همیشه به تامل فرا می خونن. یه کم به طبیعت و اطراف خودتون دقت و توجه کنین! با خوندن هر جمله از اون کتاب هم کمی مکث و تامل کنین تا حال کنین!

7-                 نه آبی نه خاکی: علی موذنی/انتشارات سوره مهر:203 ص. دفتر خاطرات یه رزمنده نویسنده که آخرش شهید می شه. خوندنش نگاه منو به شهات و آرزوی شهید شدن تغییر داد. شما هم اگه از این آرزوها دارین این کتاب و بخونین! اگه ندارین هم بخونین! شاید. . .

8-                 درآمدی بر معنی شناسی: کوروش صفوی. دیگه بحث تخصصی زبان شناسی و از این جور حرفاست! به درد عامه نمی خوره! ولی فکر کنم بهترین کتابیه که به زبان فارسی در این حوزه نوشته شده.

 

مطلب چهارم:

1-                 استاد سخن، محمد تقی فلسفی: نوشته دکتر غلامعلی حداد عادل. دکتر حداد زمانی یعنی قبل ریاست مجلس، رئیس دانشکده ما بودند! (دانشکده معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات) استاد فلسفی را زبان گویای اسلام نام نهاده اند! می شناسید دیگه؟ واعظ معروف قبل انقلاب؟

2-                  نبرد درالوک: خاطرات سردار جعفر جهروتی زاده: مصاحبه: محمود جوانبخت/  انتشارات سوره مهر:251 ص. خاطرات این سردار جانباز بازنشسته در کنج عزلت نشسته جالب و خوندنیه. به ویژه عملیاتهای خارج از مرز، وقتی ترکیه بودند. شمال عراق و ... .

3-                 مهر خوبان: ناصر نادری/ کتاب همشهری درباره علامه طباطبایی. خاطرات کوتاه و گزیده.

4-                 زندگی محمد حسین طباطبایی: به قلم شیرین حبیبه جعفریان/انتشارات روایت فتح.

5-                 دولت نهم در بیانات مقام معظم رهبری: یادم نیست که گردآوری و چاپش رو انجام داد! این قدر به دکتر احمدی نژاد ظلم نکینم!

6-                 چشمه خورشید:ناصر نادری/ کتاب همشهری درباره امام خمینی (ره). قبلا هم از کتاب همشهری گفتم و هم از فایده مطالعه شخصیتها. مطمئنا شما بیشتر از من درباره اونا می دونین!

7-                  صحیفه آفتاب، گزیده جلد اول صحیفه امام: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع). تو این روزگار که فرصت مطالعه اصل آثار نیست و گاهی اصل آثار خیلی تکرار و مطالب اضافی داره، خوندن خلاصه آثار خیلی کار خوبیه! کتب شهید مطهری و 21 جلد صحیفه امام تو دانشگاه امام صادق خلاصه شده. برای تهیه خلاصه صحیفه و منشورات بسیج دانشجویی با دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق تماس بگیرین. خلاصه آثار رو فکر کنم فقط یه امام صادقی بتونه براتون تهیه کنه! ظاهرا صدرا با این خلاصه ها مشکل داره!

8-                 آرامش پس از طوفان. گزارش عملکرد مجلس هفتم به تفکیک روز! کاری از بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع). قبلا هم گزارش عملکرد مجلس ششم رو منتشر کرده بودند.

9-                 خلاصه جلد چهارم صحیفه. مورد 7 رو یه بار دیگه بخونین. این خلاصه جلد 4 آن است!

10-            از شرم بردارم: میلاد عرفانپور/ انتشارات صریر. اولین اثر این شاعر جوون کشورمون، این مجموعه رباعیه که با موضوع دفاع مقدس گره خورده. همین اخیرا اسمش رو تو تحریریه مجله راه (وحید جلیلی، ادامه سوره، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) دیدم. یادمه دوسه ماه قبل می خواستم تو جریان معرفی وبلاگهای هشتاد و ششی ها که کد جدید دانشگاه امام صادق (ع) بودند، وبلاگش رو معرفی کنم که نشد! آره! میلاد نه فقط هم دانشگاهی، بلکه هم رشته ای من هم هست. یادمه اون اولا که حقوق بود و می خواست بیاد فرهنگ و ارتباطات! الآن جزو بچه های ممتاز کد رشته 86 معارف اسلامی فرهنگ و ارتباطاته. تو دانشگاه شاعر زیاد داریم! اما میلاد یه چیز دیگه است! پاییز بهاری ست که عاشق شده است، اخیرا خیلی معروف شده. کتاب سال دفاع مقدس! تو دانشگاه یه گربه زرد رنگی بود به اسم تیمور! (آخه یه روز می لنگید!) گرفتنش! اون روزا که معروف شده بود (تیمور رو می گم!) میلاد گفت: شاعر نشدی، وگرنه می دانستی* تیمور پلنگی ست که عاشق شده است! تک بیت جالبی هم درباره بخش عربی داشت!

11-            مردم شناسی دینی هنر و پرسش های هنرمندان: غلامرضا جلالی/ انتشارات سوره مهر

12-            ویژه نامه های نوروز همشهری و جام جم امسال خیلی مفصل بودند. تورقی کردیم. شما هم از این کارا بکنین! یک سال رو می تونین در چند برگ کاغذ ببینین!

13-            درباره واقعه کربلا بیشتر بدانیم/ انتشارات ملردی پلسفید:71 ص. سوال و جوابهایی دراین باره.

14-             مجله امتداد/ش 25و 26. قبلا شرحش رفت! که من فقط چند تا مجله رو مشترکم و امتداد از بهترین اوناست که می شه اونو حتی به عنوان عیدی، یا کادوی تولد هدیه داد. (البته اشتراک یک یا چندساله رو، نه چند خود مجله!)

15-             سیب سرخی که به من دادی: مجید ملا محمدی/ نشر هویزه:88ص. قصه های زندگی دانشجو و مبارز شهید حسین علم الهدی، سردار حماسه هویزه. حتما زندگی ایشون رو بخونین و با خودتون مقایسه کنین. یا نامه ایشون به خواهرشون.

16-            فرمانده من، جلد اول: رحیم مخدومی و دیگران/ انتشارات سوره مهر: 85 ص. یادم نیست آقا درباره این کتاب چی گفتن. برین یکی از شماره های امتداد رو بخونین یا تو سایت آقا جستجو کنین! (باز هم از آقا خرج کردیم!) ولی کتاب جالبی بود. چند نویسنده رزمنده خاطراتشون رو از فرمانده هاشون نوشته بودند. چند تا از فرمانده ها مازندرانی بودند و من خیلی خوشحال شدم!

17-             شطرنج با ماشین قیامت: حبیب احمدزاده/ سوره مهر:312ص. از رمانهای پر فروش. در موضوع دفاع مقدس. زندگی چند روز عده ای از رزمنده ها و چند تن از اهالی یک شهر در حال جنگ به زبان یه دیده بان که قراره ... واقعا رمان خوب یه چیز دیگه ست.

۱۸-  مجله راه: ماهنامه فرهنگی تحلیلی. جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی. به سردبیری وحید جلیلی. از معدود مجلاتی که مشترکم مجله راه ست. البته بر خلاف مجله امتداد، چندان برای عوام مناسب نیست. (و شاید هم باشد!) داستان جالبی دارد. حتما به دوستان فرهیخته تان اشتراک یکساله یا شش ماهه "راه" را هدیه دهید. راه، امتداد سوره سابق است. تحریریه چهارم مجله سوره به سردبیری وحید جلیلی گرد هم آمده اند تا امیدی باشند برای دلهای آنانی که دوست ندارند انقلاب آسان از دست برود. یه مطلب خاص راه خواهم نوشت.

۹۹/۰۹/۲۲
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی